در نامه حزب ندای ایرانیان به دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح شد: چرا تاریخ را تکرار می‌کنیم؟ پیش از وقوع بحرانی دیگر، گشت ارشاد را متوقف کنید

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۲ کد : ۵۸۷ تیتر یک اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها
در نامه حزب ندای ایرانیان به دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح شد: چرا تاریخ را تکرار می‌کنیم؟ پیش از وقوع بحرانی دیگر، گشت ارشاد را متوقف کنید

حزب ندای ایرانیان در نامه ای به علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی خواستار توقف طرح نور شد. متن نامه به شرح زیر است:


به نام خدا
جناب آقای علی‌اکبر احمدیان
دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی
با سلام


حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ پس از فوت سرکار خانم مهسا امینی هنوز در یاد همه مانده است، چنانکه یادآوری آن همچنان مایه اندوه و حسرت و عصبانیت بخش‌های زیادی از جامعه است. روش‌های تلخ و زننده گشت ارشاد، علیرغم تذکرها و هشدارهای دلسوزان و جامعه شناسان و روان‌شناسان و دیگر نخبگان کشور منجر به بروز بحرانی شد که تاکنون لرزه‌های آن بر شکاف‌های جامعه سایه انداخته است. از جمله این تذکرات، بیانیه حزب ندای ایرانیان خطاب به وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی در تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۱ و ۵۰ روز پیش از اتفاقات ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ بود که در آن به تبعات برخوردها و اقدامات گشت ارشاد و ایجاد شکاف‌های خطرناک هشدار داده شده بود.
متأسفانه به سیاق گذشته، وزیر کشور خود را بی‌نیاز از هر توصیه‌ای دانست و بی‌توجه به هشدارهای جامعه، با اصرار بر گفتار و کردار گذشته و بلکه بدتر از آن، کشور را بر لبه بحران قرار داد.
با آرام شدن نسبی فضای عمومی کشور، انتظار می‌رفت تفکر مبتنی بر ایده بگیروببند برای همیشه بایگانی شده و اشتباهات گذشته تکرار نشود اما متأسفانه طی هفته گذشته نیروی انتظامی در اقدامی علیه امنیت روانی جامعه و علیه وحدت ملی کشور پروژه شکست‌خورده گشت‌های ارشاد را به شکلی زننده‌تر و تأسف بارتر از گذشته در میادین کشور برقرار و زمینه هتک حرمت به بانوان عزیز کشور را فراهم کرده است.
حزب ندای ایرانیان وظیفه ملی و دینی خود می‌داند همچون هشدار یکم مرداد ۱۴۰۱، بار دیگر بر تبعات خطرناک این پروژه تأکید کند و خواهان ورود شورای عالی امنیت ملی برای توقف این روند ناصوابِ مخرب، علیه دین و امنیت ملی شود.
حفظ حجاب و دین با چنین روش‌هایی به ناکجاآباد خواهد رسید، کما اینکه اگر بنا بود این روش‌ها، نتیجه‌ای بدهد پس از ۴۵ سال باید شاهد حداقلی از دستاورد در این حوزه می‌بودیم، اما شاهدیم و شاهدید که عکس آن اتفاق افتاده است.
تأکید می‌کنیم مسئولین امنیت ملی و در رأس آن شورای عالی امنیت ملی لازم است در زمان کنونی و پس از پاسخ مشروع ایران به رژیم نامشروع اسرائیل، نقش نیروهای نادان و ضدمردمی در برقراری مجدد و مخرب این گشت‌ها را جدی بگیرند.
ما یقین داریم اگر دشمنان کشور و رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی، قصد آسیب زدن به یکپارچگی کشور را داشتند، بهترین راه، برقراری مجدد گشت‌های ارشاد با اعمال زور و به اسم طرح نور بود.
در پایان لازم می‌دانیم اعلام کنیم حزب ندای ایرانیان از تمام ظرفیت‌های سیاسی، قانونی و حقوقی خود برای توقف این روند سراسر خطا و منکر استفاده خواهد کرد. از جنابعالی نیز انتظار داریم پیش از وقوع بحرانی دیگر، موضوع را در دستور کار اولین جلسه شورای عالی امنیت ملی قرار داده و گزارش‌های علمی در این مورد را در جلسه مطرح و زمینه توقف این گشت‌های ضد دین و مردم را فراهم فرمایید.

حزب ندای ایرانیان
یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان گشت ارشاد حجاب پلیس شورای عالی امنیت ملی